I og med at Ingerid i 1999 vart tilsett som administrerande direktør i Ulsmo, var det klart at det 14 år gamle selskapet tilhøyrande familien til Idar skulle gå over i ein ny og meir aktiv fase. Ulsmo skulle bli morselskapet, det selskapet som sat med styringa over alle dotterselskapa i konsernet. Ved at Idar sikra seg aksjemajoritet då skipsbyggingsdivisjonen vart kjøpt tilbake, kom Ulsmo og Ulsmo Invest til å eige 56,3 prosent av det nye Ulstein og dei selskapa som etter kvart kom til. Med eit felles namn vart desse aktivitetane kalla Maritim verksemd. I tillegg til dette skulle Ulsmo stå for utviklinga av nye satsingsområde – på land. Sjølv om Idar i alle år hadde hevda at dei skulle halde seg i det maritime miljøet, var utsiktene no så usikre at han fann det tryggast også å rette blikket mot land.
Alt i siste halvdel av 1999 vart strategien til Ulsmo utvikla, og det vart bestemt å satse på fire forretningsområde: maritim verksemd, finans/forvaltning, eigedom og investeringar i unoterte selskap.
Nemnast bør det også at Ulsmo i 2014 oppretta eit familiekontor for å ta hand om interessene til aksjonærane, skape samhald og ikkje minst førebu kommande generasjonar på eigarrolla. (Meir om dette i sluttkapitlet.)
Finans/forvaltning
I første omgang vart dette satsingsområdet sett vekk til tre ulike forvaltarar som fekk ulike mandat, og 170 millionar kroner vart sette av til føremålet. Målet var å oppnå høgre avkastning enn vanleg bankrente. I 2001 bestemte Ulsmo seg for å byggje opp si eiga forvaltning gjennom Ulsmo Finans, og Thore Teige vart sett til å utvikle forretningsfilosofien og strategien og å leie forretningsområdet. Dei første par åra var aktiviteten retta mot den skandinaviske aksjemarknaden, medan to av dei eksterne forvaltarane inntil vidare forvalta den globale porteføljen. Men frå 2003 har Ulsmo Finans hatt hand om all finansaktivitet, og det har sidan aldri vore aktuelt med ny ekstern forvaltning. Ulsmo ser fordelane av å vere nær sitt eige forvaltningsmiljø, vere trygg på sine val og ha sin eigen marknadskompetanse. ”Det er godt å ha begge hendene på rattet, og i ettertid ser vi at vi har satsa rett,” seier Ingerid.
Investering i unoterte selskap
Investeringar i unoterte selskap var frå starten todelte: eigne direkte investeringar og andelar i fond. Seinsommaren 1999 utvikla Ulsmo sin eigen strategi for investeringar i unoterte selskap, og det vart gjort investeringar i ulike bransjar. Seinare vart slike investertingar meir og meir retta mot bioteknologi og havbruk, og dei kom til å bli omtala som Strategiske Investeringar. Erfaringane har vore blanda. Somme investeringar har gått tapt, andre har gjeve solide avkastningar. Investeringa i Ørstagruppen, no Saferoad, har vore den mest verdifulle.
Ut frå dei erfaringane som er gjorde, blir ikkje slike investeringar lenger gjennomførde utan at Ulsmo har majoritet.
Eigedom
Satsinga på eigedomsmarknaden begynte i det små, med bygging av eit terrassehus i Ulsteinvik. Det neste var å reise det første kjøpesenteret i Ulsteinvik, Blåhuset. Initiativet kom frå Vestre Sunnmøre Samvirkelag, og Ulsmo takka ja til førespurnaden. Bygningen skulle liggje i sentrum av Ulsteinvik og innehalde både kjøpesenter og kontorlokale. Blåhuset vart reist i 2001, og mot slutten av året vart forretningsdelen opna, medan kontoravdelingane vart tekne i bruk året etter.
Midt i byggjeperioden vart Ulsmo Eiendom AS stifta, eit selskap som Ulsmo eig fullt og heilt, og som skal ta hand om alle eigedomsinteressene til Ulsmo. Då kontorlokala i Blåhuset stod ferdige, var Ulsmo blant dei som flytte inn med heile sin stab. Etter at Ulsteinvik i 2004 fekk eit nytt og endå større kjøpesenter, Amfi Ulsteinvik, sette leigetakarane i Blåhuset fram krav om at senteret deira måtte utvidast. Ulsmo tok også denne utfordringa, og i 2008 var ei omfattande utviding av Blåhuset ferdig.
Med åra har aktiviteten til Ulsmo Eiendom berre auka, og han har vore retta mot både bustadkompleks og forretningsbygningar, i Ulsteinvik så vel som i Ålesund. (Meir om det seinare.)
Maritim aktivitet
Den maritime aktiviteten ligg også innunder Ulsmo, og etter kvart er han utvida frå å gjelde skipsbygging til også å omfatte shipping og sal av design og skipsløysingar.
Det var i hovudsak eit skipsbyggjeri familien til Idar sat att med etter dei dramatiske dagane våren 1999. Men det ville ikkje seie det same som at det berre var tradisjonell skipsbygging Ulstein skulle satse på innan den maritime verksemda. Å byggje opp ein stor utstyrsproduksjon, slik dei ein gong hadde gjort, slo leiarteamet likevel ifrå seg. I staden ville dei hente inn utstyr frå dei mange leverandørane som høyrde til den maritime klyngja på Nordvestlandet. Dermed kunne dei i tillegg til å byggje båtar tilby reiarane ein komplett utstyrspakke, samstundes med at reiarane kunne få betre høve til å velje dei løysingane dei sjølve ønskte. Dette heldt Idar for å vere ein av dei viktigaste faktorane til den suksessen han hadde opplevd, og Gunvor og Tore ser også på valfridommen til reiarane som ein av dei store konkurransefordelane Ulstein framleis har.
Men Gunvor og Tore tenkte også i nye banar. Om det prismessig var vanskeleg å konkurrere med verft frå lågkostlanda, hadde dei også ein konkurransefordel. Norske verft og utstyrsprodusentar byggjer nokre av dei mest avanserte skip som finst i verda. Teknologisk står norsk skipsindustri i aller fremste rekkje. Dermed kunne kompetanse bli ei ettertrakta salsvare. Rett nok måtte Ulstein vente i fem år med å selje skipsdesign, men ventetida vart brukt til å drive forsking, auke kunnskapen og kompetansen og å utvikle nye og betre produkt. Tore og Gunvor tenkte nytt også ved å invitere designerar frå andre industrigreiner enn skipsbygging til å vere med å diskutere nye løysingar med Ulsteins eigne designerar. Innovasjon, nytenking, er det som må til for at ein skal kunne komme vidare.
VIDEO: Ulstein Bridge Vision
Dei maritime aktivitetane, som i juni 2009 fekk samlenamnet Ulstein Group, vart delte inn i fleire selskap. Utanom skipsbyggingsavdelinga vart det bygd opp ei designavdeling, Ulstein Design & Solutions, som ved sida av å utvikle produkt sel og marknadsfører skipsdesign og utstyrspakkar, særleg for offshoreflåten. Eit anna selskap, Ulstein Power & Control, satsar på elektronikk og høgteknologi ved å lage ulike instrument for brua, ved å tilby styrings- og overvakingssystem, eller kraftpakkar og kommunikasjonssystem. Det fjerde selskapet som ligg under Ulstein Group, skil seg frå dei andre ved at det ikkje er snakk om produksjon, verken av skip eller utstyr. Ulstein Shipping, som vart oppretta i 2000, er eit reiarlag, men det skil seg også frå reiarlag flest. Det finansierer bygginga, og det eig båtane, men det overlèt drifta til andre, og målet er dessutan å selje båtane når
tidspunktet er det rette og prisen er akseptabel. Under Ulstein Shipping er det skipa eit nytt reiarlag, Blue Ship Invest (BSI), der Ulstein sjølv eig båtane fullt ut. Namnet inneber at alle fartya har den same blåfargen, og dei er også bygde etter same design, PX121. Fram til 2015 har Ulstein selt 30 eksemplar av denne designen. Dessutan har Ulstein gjennom BSI så langt bygd 10 slike båtar ved eige verft, og hittil er åtte av desse selde vidare til Nordic American Offshore Limited (NAO).
Forsmaken på shipping hadde Idar fått gjennom tidlegare samarbeid med både Farstad Shipping og Solstad Shipping. Saman med Johannes Solstad oppretta han m.a. reiarlaget Solida (Solstad + Idar = Solida), der Ulstein delfinansierte nokre av båtane verftet bygde for Solstad. (Sjå avsnittet ”Nye samarbeidsformer med to reiarlag”.) I 2006 selde Ulstein Shipping dei siste eigardelane sine i skip som tilhøyrde Solida, og med det tok denne uvanlege samarbeidsforma slutt. Frå no vart all reiarverksemd Ulstein involverte seg i, lagd innunder Ulstein Shipping / BSI.